Veelgestelde vragen Van Dale Webwinkel

Gebruikersaccount

Moet ik een account aanmaken om te bestellen in de webwinkel?

Nee, je hoeft geen account aan te maken om te kunnen bestellen. Ook zonder in te loggen kun je een bestelling plaatsen. Met een account gaat bestellen en betalen in de toekomst wel sneller en makkelijker. Daarnaast kun je meerdere verzendadressen opslaan, bestellingen bekijken, bestellingen volgen en rechtstreeks communiceren met onze klantenservice.

Hoe maak ik een account aan?

Een account is eenvoudig aan te maken door rechtsboven aan de pagina te klikken op ‘Inloggen’. Kies voor ‘Account aanmaken’. Vul je gegevens in en klik op ‘Verstuur’.

Het daarna volgende scherm geeft een kort overzicht van je gegevens. Je kunt hier ook extra gegevens invoeren, zoals verzendadressen of een factuuradres.

Ik krijg bij het inloggen de melding ‘Ongeldige gebruikersnaam en/of wachtwoord.’

Je gebruikersnaam is altijd het e-mailadres dat je gebruikt hebt bij het aanmaken van je account. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig. Controleer of je ‘Caps Lock’ op je toetsenbord uit hebt staan.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’ onder het invoerveldje. Vul je e-mailadres in en klik op ‘Verzend’. Je ontvangt zo snel mogelijk een e-mail met een nieuw wachtwoord. Dat kun je weer aanpassen als je inlogt met je gebruikersaccount.

Hoe wijzig ik gegevens in mijn gebruikersaccount?

Log eerst in door rechtsboven aan de pagina te klikken op ‘Inloggen’. Bij je gegevens vind je telkens een knopje met ‘Wijzigen’ of ‘Bewerken’. Door hierop te klikken, kun je de gegevens aanpassen of invoeren.

Bestellen

Hoe bestel ik een product uit de webwinkel?

Als je een product ziet dat je graag wilt bestellen, hoef je maar een paar eenvoudige stappen te zetten.

1. Klik op ‘In winkelwagen’ bij het betreffende artikel. Het product is nu in de winkelwagen geplaatst. Mocht je meer producten willen bestellen, dan kun je ook meerdere producten toevoegen.

2. Om verder te gaan met je bestelling, klik je op ‘Afrekenen’ rechtsboven aan de pagina.

3. Controleer je bestelling. Je hebt nu de mogelijkheid om aantallen aan te passen, een product uit de winkelwagen te verwijderen of een eventuele kortingscode in te voeren. Mocht je één van deze acties doen, klik dan daarna op ‘Winkelwagen bijwerken’.

4. Klik vervolgens op ‘Ga door met afrekenen’.

5. Als je een gebruikersaccount hebt, kun je nu inloggen. Maak anders de keuze om deze alsnog aan te maken of dit juist niet te willen doen.

5. Vul eventueel de gevraagde velden in op het formulier. Om naar een volgend formulier te gaan, klik je op ‘Ga verder’.

6. Het laatste formulier geeft een overzicht van je bestelling en de bijbehorende kosten. Als je akkoord bent, klik dan op ‘Plaats bestelling’.

7. Kies bij de betaling voor je land en je betaalwijze. Volg de aangegeven stappen.

8. Na het uitvoeren van de betaling, ontvang je een e-mail ter bevestiging van je bestelling.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Als je bestelling nog niet voltooid is, kunnen wij de bestelling voor je annuleren. Neem hiervoor contact op met de klantenservice. Wanneer je bestelling wel voltooid is, kun je deze binnen 14 dagen retourneren, op voorwaarde dat de verzegeling niet is verbroken.

Ik heb in het verleden een product bij jullie besteld. Hoe kan ik die bestelling terugvinden?

Als je ingelogd bent, kun je bij de optie ‘Mijn gegevens’ klikken op ‘Mijn bestellingen’. Je ziet hier je bestelverleden.

Ik kan het product van mijn keuze niet meer vinden in de webwinkel.
Als je een product niet meer in de webwinkel ziet staan en het ook niet wordt gevonden door de zoekmachine, kan het zijn dat het product definitief is uitverkocht. Wanneer een product definitief uitverkocht is, wordt het uit de webwinkel verwijderd.

Betalen

Betaal ik veilig bij deze webwinkel?

Ja, Van Dale werkt samen met DocData om uw betalingen veilig te laten verlopen.

Waar kan ik de factuur terugvinden?

Facturen worden als PDF-bestand naar je e-mailadres gestuurd. Je kunt ze ook terugvinden als je inlogt met je gebruikersaccount. Mocht je geen gebruikersaccount hebben, of kun je de factuur daar niet meer vinden, neem dan contact op met de klantenservice.

Welke betaalmogelijkheden heeft Van Dale?

Je kunt bij Van Dale betalen met iDEAL, MrCash, eenmalige machtiging, bankoverschrijving of creditcard.

Levering

Wanneer krijg ik mijn bestelling?

Alle bestellingen van Van Dale Uitgevers worden verstuurd via bpost met uitzondering van digitale producten.

Wanneer een pakket niet bij jou of de geadresseerde afgeleverd kan worden, wordt het bij de buren aangeboden. Als het pakket ook bij de buren niet afgeleverd kan worden, wordt het de volgende dag nog een keer aangeboden. De kans is dus aanwezig dat de zending dan een dag later wordt ontvangen door de geadresseerde.

Als de geadresseerde niet thuis zijn, dan wordt er door de medewerker van bpost een bericht in uw brievenbus achtergelaten. Daarop staat bij welk postkantoor je of de geadresseerde het pakket kan ophalen. Hiervoor heb je 15 dagen de tijd.

Ander bezorgadres opgeven
Van Dale Uitgevers maakt het mogelijk om op elk gewenst adres je bestelling af te leveren. Tijdens het plaatsen van je bestelling kan je elk gewenst afleveradres invoeren. Na de afronding van je bestelling is een adres wijzigen alleen mogelijk na contact met onze klantenservice en mits de bestelling nog niet klaar staat voor verzending.

Je bestelling wordt direct na je betaling verwerkt. Hou rekening met een levertijd van 4 tot 5 werkdagen, indien voorradig.

Ik heb een product besteld en zou dat al in huis moeten hebben, maar heb nog niets ontvangen.
Controleer eerst de volgende zaken:

- Sommige producten zijn tijdelijk niet leverbaar. Dit wordt vermeld bij de productinformatie in onze webwinkel.
- Van Dale levert alleen producten uit nadat de betaling is ontvangen. Als je betaling gelukt is, heb je hierover een e-mail ontvangen.

Als geen van deze twee zaken het geval is, neem dan contact op met onze klantenservice.

Levering digitale producten (Van Dale Online en Van Dale-downloads)
De activatiecode/downloadlink wordt binnen maximaal 1 uur na betaling per e-mail verzonden.

Retournering

Kan ik een bestelling zonder kosten retourneren?
Je kunt alle in de Van Dale-webwinkel gekochte artikelen zonder opgave van redenen retourneren binnen zeven dagen na ontvangst. Retourzendingen moeten altijd compleet, onbeschadigd, ongebruikt en in de originele verpakking worden geretourneerd. Wanneer u binnen zeven dagen na ontvangst van de artikelen gebruikmaakt van uw retourrecht, wordt de koopovereenkomst nietig en worden de reeds gedane betalingen na de terugname van de geleverde artikelen binnen 30 dagen terugbetaald.

Het retouradres is:

Van Dale

t.a.v. Webwinkel

Katwilgweg 2

2050 Antwerpen

Voeg bij het product de factuur/pakbon bij. Aan het terugzenden zijn geen extra kosten verbonden.

Overig

Garantie en non-conformiteit
Van Dale Uitgevers hanteert de standaard wettelijke garantie. Indien u aanspraak wilt maken op de garantie neem dan contact op met onze klantenservice voor de verdere afhandeling. Let op: De wettelijke garantie geldt alleen voor consumenten en dus niet voor zakelijke klanten.

Hoe schrijf ik me in voor de Van Dale-nieuwsbrief?

De Van Dale-nieuwsbrief houdt je op de hoogte van nieuwe producten, scherpe aanbiedingen en leuke taalweetjes. Je kunt je op vrijwel iedere pagina van de webwinkel (rechts in beeld) inschrijven door je e-mailadres in te vullen en op “Aanmelden” te klikken. Je eventueel weer uitschrijven kan via een link onder aan de nieuwsbrief zelf. Door de verwerkingstijd kan het voorkomen dat je de nieuwsbrief dan toch nog een keer ontvangt.

Staat je vraag hier niet bij?

Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier. Je kunt Van Dale ook telefonisch bereiken op telefoonnummer: +31 (0) 88 700 27 00 of schriftelijk via:

KCC VBK|media
t.a.v. Van Dale
Postbus 13288
3507 LG Utrecht 

De klantenservice is op werkdagen (maandag t/m vrijdag) bereikbaar tussen 9.00 en 17.00 uur.