Veelgestelde vragen Van Dale-webwinkel

Gebruikersaccount

Moet ik een account aanmaken om te bestellen in de webwinkel?
Nee, je hoeft geen account aan te maken om te kunnen bestellen. Ook zonder in te loggen kun je een bestelling plaatsen. Met een account gaat bestellen en betalen in de toekomst wel sneller en makkelijker. Daarnaast kun je meerdere verzendadressen opslaan, bestellingen bekijken, bestellingen volgen en rechtstreeks communiceren met onze klantenservice.

Hoe maak ik een account aan?
Een account is eenvoudig aan te maken door rechtsboven aan de pagina te klikken op ‘Inloggen’. Kies voor ‘Account aanmaken’. Vul je gegevens in en klik op ‘Verstuur’.

Het daarna volgende scherm geeft een kort overzicht van je gegevens. Je kunt hier ook extra gegevens invoeren, zoals verzendadressen of een factuuradres.

Ik krijg bij het inloggen de melding ‘Ongeldige gebruikersnaam en/of wachtwoord.’
Je gebruikersnaam is altijd het e-mailadres dat je gebruikt hebt bij het aanmaken van je account. Het wachtwoord is hoofdlettergevoelig. Controleer of je ‘Caps Lock’ op je toetsenbord uit hebt staan.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
Klik op ‘Wachtwoord vergeten?’ onder het invoerveldje. Vul je e-mailadres in en klik op ‘Verzend’. Je ontvangt zo snel mogelijk een e-mail met een nieuw wachtwoord. Dat kun je weer aanpassen als je inlogt met je gebruikersaccount.

Hoe wijzig ik gegevens in mijn gebruikersaccount?
Log eerst in door rechtsboven aan de pagina te klikken op ‘Inloggen’. Bij je gegevens vind je telkens een knopje met ‘Wijzigen’ of ‘Bewerken’. Door hierop te klikken, kun je de gegevens aanpassen of invoeren.

Bestellen

Hoe bestel ik een product uit de webwinkel?
Als je een product ziet dat je graag wilt bestellen, hoef je maar een paar eenvoudige stappen te zetten.

1. Klik op ‘In winkelwagen’ bij het betreffende artikel. Het product is nu in de winkelwagen geplaatst. Mocht je meer producten willen bestellen, dan kun je ook meerdere producten toevoegen.

2. Om verder te gaan met je bestelling, klik je op ‘Winkelwagen’ rechtsboven aan de pagina.

3. Controleer je bestelling. Je hebt nu de mogelijkheid om aantallen aan te passen, een product uit de winkelwagen te verwijderen of een eventuele kortingscode in te voeren. Mocht je één van deze acties doen, klik dan daarna op ‘Winkelwagen bijwerken’.

4. Klik vervolgens op ‘Ga door met afrekenen’.

5. Als je een gebruikersaccount hebt, kun je nu inloggen. Maak anders de keuze om deze alsnog aan te maken of dit juist niet te willen doen.

5. Vul eventueel de gevraagde velden in op het formulier. Om naar een volgend formulier te gaan, klik je op ‘Ga verder’.

6. Het laatste formulier geeft een overzicht van je bestelling en de bijbehorende kosten. Als je akkoord bent, klik dan op ‘Plaats bestelling’.

7. Kies bij de betaling voor je land en je betaalwijze. Volg de aangegeven stappen.

8. Na het uitvoeren van de betaling, ontvang je een e-mail ter bevestiging van je bestelling.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?
Als je bestelling nog niet voltooid is, kunnen wij de bestelling voor je annuleren. Neem hiervoor contact op met de klantenservice. Wanneer je bestelling wel voltooid is, kun je deze binnen 14 dagen retourneren, op voorwaarde dat de verzegeling niet is verbroken.

Ik heb in het verleden een product bij jullie besteld. Hoe kan ik die bestelling terugvinden?
Als je ingelogd bent, kun je bij de optie ‘Mijn gegevens’ klikken op ‘Mijn bestellingen’. Je ziet hier je bestelverleden.

Ik kan het product van mijn keuze niet meer vinden in de webwinkel.
Als je een product niet meer in de webwinkel ziet staan en het ook niet wordt gevonden door de zoekmachine, kan het zijn dat het product definitief is uitverkocht. Wanneer een product definitief uitverkocht is, wordt het uit de webwinkel verwijderd.

Betalen
Betaal ik veilig bij deze webwinkel?

Ja, Van Dale werkt samen met DocData om uw betalingen veilig te laten verlopen.

Waar kan ik de factuur terugvinden?
Facturen worden als PDF-bestand naar je e-mailadres gestuurd. Je kunt ze ook terugvinden als je inlogt met je gebruikersaccount. Mocht je geen gebruikersaccount hebben, of kun je de factuur daar niet meer vinden, neem dan contact op met de klantenservice.

Welke betaalmogelijkheden heeft Van Dale?
Je kunt bij Van Dale betalen met iDEAL, Bancontact, AfterPay of creditcard.

- iDeal & BanContact staat voor vertrouwd betalen via de online betaalomgeving van je bank (iDeal = Nederland en BanContact = België).
- Creditcards van Visa en MasterCard van Nederlandse aanbieders zijn op Van Dale te gebruiken. Het is niet mogelijk om te betalen met andere type creditcards zoals American Express. Zodra we je creditcardgegevens gecontroleerd hebben, verwerken we je bestelling zo snel mogelijk. Je creditcard wordt pas na levering daadwerkelijk belast.

Worden er extra kosten in rekening gebracht bij mijn bestelling?
Voor betalingen met de betaalmethode Afterpay worden € 1,00 servicekosten berekend. Voor een fysieke verzending zijn de verzendkosten €1,95 (gratis vanaf een bestelwaarde van € 19,95).

Zijn de prijzen inclusief of exclusief btw?
Alle genoemde prijzen zijn inclusief btw. 

Levering

Wanneer krijg ik mijn bestelling?

Verzending boeken
We houden van helderheid en transparant werken, zo ook met onze verwerking en verzendkosten. Hier zie je de vaste bedragen voor verzending van bestellingen. Dit geldt voor zendingen binnen Nederland & België.

Bestemming Verzendkosten (bestelwaarde onder € 19,95) Verzendkosten (bestelwaarde € 19,95 of meer)
Nederland Slechts € 1,95 Gratis verzending
België Slechts € 1,95 Gratis verzending

Verzending digitale producten
De activatiecodes voor Van Dale Online worden gratis per e-mail opgestuurd. De Van Dale e-books worden in jouw account als download aangeboden.  

Bezorging boeken
De verzending van onze boeken wordt door het Centraal Boekhuis in Culemborg verzorgd. Hier worden onze orders gepicked en klaargezet voor PostNL. De bezorging van de bestellingen worden door PostNL vaak als pakketpost bij je aan de deur afgeleverd. Momenteel ontvang je geen Track & Trace-code. Om je te helpen met de verwachte bezorgdag hebben we hieronder een schema voor je opgesteld:

Dag van bestellen Dag van bezorgen
Maandag tot ongeveer 20:30 uur Woensdag
Dinsdag tot ongeveer 20:30 uur Donderdag
Woensdag tot ongeveer 20:30 uur Vrijdag
Donderdag tot ongeveer 20:30 uur Zaterdag
Vrijdag Dinsdag
Zaterdag Dinsdag
Zondag tot ongeveer 20:30 uur Dinsdag

De bezorging is afhankelijk van de beschikbaarheid van de door jouw bestelde producten. Het schema is gebaseerd op 48 uurslevering.

LET OP!
Bezorging naar België duurt 5 tot 10 werkdagen. 

De PostNL-app
Met de gratis PostNL-app volg je eenvoudig de status van al uw pakketten. Heb je de bezorger gemist? Dan wijzig je heel eenvoudig de bezorging naar een ander moment of naar een PostNL-locatie. Meer informatie over de PostNL-app vind je hier.

Bezorging digitale producten
De Van Dale e-books zijn direct na betaling te downloaden via uw account. De activatiecode voor Van Dale Online ontvang je binnen 30 minuten na betaling per e-mail. Mail niet ontvangen? Controleer dan de map met ongewenste e-mail of neem contact met ons op via het contactformulier.

Ander bezorgadres opgeven
Van Dale Uitgevers maakt het mogelijk om op elk gewenst adres je bestelling af te leveren. Tijdens het plaatsen van je bestelling kan je elk gewenst afleveradres invoeren. Na de afronding van je bestelling is een adres wijzigen alleen mogelijk na contact met onze klantenservice en mits de bestelling nog niet klaar staat voor verzending.

Je bestelling wordt direct na je betaling verwerkt. Hou rekening met een levertijd van 2 tot 3 werkdagen, indien voorradig.

Ik heb een product besteld en zou dat al in huis moeten hebben, maar heb nog niets ontvangen.
Controleer eerst de volgende zaken:

- Sommige producten zijn tijdelijk niet leverbaar. Dit wordt vermeld bij de productinformatie in onze webwinkel.
- Van Dale levert alleen producten uit nadat de betaling is ontvangen. Als je betaling gelukt is, heb je hierover een e-mail ontvangen.

Als geen van deze twee zaken het geval is, neem dan contact op met onze klantenservice.

Retournering
Kan ik een bestelling zonder kosten retourneren?

Je kan alle bij Van Dale-webwinkel gekochte artikelen zonder opgave van redenen retourneren binnen 14 dagen na ontvangst. Zorg ervoor dat het artikel nog in de in de originele staat bevindt én, indien redelijkerwijs mogelijk, in de originele verpakking wordt teruggestuurd. Daarom adviseren wij je om te allen tijde de geleverde toebehoren te bewaren. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Van Dale-webwinkel niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retour gestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een traceercode en bewaar deze goed.

Het retouradres is:

Van Dale-webwinkel
T.a.v. Klantenservice | Retouren
Antwoordnummer 58521
3508 VH UTRECHT

Als je de overeenkomst herroept, ontvangt je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zul je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. 

Je dient de goederen aan ons terug te zenden of te overhandigen, niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Voor diensten, zoals abonnementen, geldt dat je na het sluiten van de overeenkomst 14 dagen hebt om er vanaf te zien. Alleen de kosten voor het gebruik van de diens tot het moment van ontbinding kan in rekening worden gebracht.

Als je gebruik maakt van ons antwoordnummer ben je verplicht om de retournering via PostNL te laten verlopen. Maak je gebruik van een andere vervoerder dan komen de kosten voor eigen rekening.

Overig

Garantie en non-conformiteit
Van Dale Uitgevers hanteert de standaard wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Is dat bij je niet het geval? Dan zorgen wij voor een passende oplossing. Denk hierbij aan terugbetaling of vervanging afhankelijk van het product. Indien je aanspraak wilt maken op de garantie neem dan contact op met onze klantenservice voor de verdere afhandeling. Let op: De wettelijke garantie geldt alleen voor consumenten en dus niet voor zakelijke klanten.

Hoe schrijf ik me in voor de Van Dale-nieuwsbrief?

De Van Dale-nieuwsbrief houdt je op de hoogte van nieuwe producten, scherpe aanbiedingen en leuke taalweetjes. Je kunt je op vrijwel iedere pagina van de webwinkel (rechts in beeld) inschrijven door je e-mailadres in te vullen en op “Aanmelden” te klikken. Je eventueel weer uitschrijven kan via een link onder aan de nieuwsbrief zelf. Door de verwerkingstijd kan het voorkomen dat je de nieuwsbrief dan toch nog een keer ontvangt.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van uw klacht?
Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

Staat je vraag hier niet bij?
Neem dan contact op met onze klantenservice via het contactformulier. Je kunt Van Dale ook telefonisch bereiken op telefoonnummer: 088 700 27 00 of schriftelijk via:

Van Dale Uitgevers
Postbus 13288
3507 LG Utrecht

De klantenservice is op werkdagen (maandag t/m vrijdag) bereikbaar tussen 9.00 en 17.00 uur.

Bestellen